ARCÜREG PROBLÉMÁK, ARCÜREG ZÁRÁS

ARCÜREG SZÁJSEBÉSZETI ZÁRÁSA FOGHÚZÁST KÖVETŐEN

A foghúzást (általában felső őrlőfogak) követően esetlegesen megnyíló arcüreget szájsebészeink azonnal bezárják, megelőzve az arcüreg idült gyulladását. Önnek nem kell más szakrendelést felkeresnie és ott várakozni. Arcüreg foghúzást követően való megnyílásának oka leggyakrabban a foggyökér arcüregbe való „benyúlása” vagy a gyökércsúcsi tályog méretbeli növekedése folytán arcüregbe való hatolása. A foghúzás utáni azonnali arcüreg zárás antibiotikus kúrával kiegészítve közel 100 %-os sikerességű.

Arcüreg gyulladás

Arcüreg zárást követően nagyon fontos a következőek betartása: orrfújási tilalom, orrcsepp használata, nehéz fizikai munka kerülése, antibiotikum szedése illetve a fogeltávolítást követő tanácsok betartása.Így megelőzhető a fekvőbeteg osztályos nagyműtét (teljes arcüreg kikaparása, Luc-Caldwell arcüreg műtét).
Az arcüreg szájsebészi zárása során rövid ínymetszésből lebenyt képzünk, mellyel a fog helyét fedjük. Így megakadályozzuk az arcüreg és a szájüreg közti kommunikáció fennállását (fertőzések elkerülése).

ARCÜREG POLYPOK ÉS ARCÜREGBEN LÉVŐ IDEGEN TESTEK

Szájsebészeink fájdalommentesen eltávolítják a kisebb arcüreg polypokat is, mely legtöbbször krónikus arcüreggyulladás következtében alakulnak ki. Ezek eltávolítását mindenképpen javasoljuk, hiszen idővel akár tumoros folyamatok forrása is lehet.Az arcüregbe bekerült idegentestek (például: folyékony gyökértömőanyag) szintén az arcüreg idült gyulladását idézhetik elő.

ARCÜREG GYULLADÁSOK KEZELÉSE

Szájsebészeink a már kialakult arcüreggyulladást is képesek orvosolni mind antibiotikus therápiával mind sebészileg.