Ön jelenleg itt tartózkodik:  Szolgáltatások - Fogkő, fogíny gyulladás

Fogkőeltávolítás a fogínyvérzés és a fogínysorvadás ellen!

Vérző, gyulladt, sorvadt fogíny? Mi ennek az oka?

fogkő pécs, fogíny pécs, fogkő eltávolítás pécs, fogíny gyulladás pécs, vérző fogíny, fog íny fájdalom, ultrahangos fogkő eltávolítás pécs, fogíny betegség pécs

Fogkő okozta fogágybetegség kialakulása

A vérző fogíny leggyakoribb oka a fogkőképződés. A fogkövesség ("vízkövesség") sajnos Magyarországon népbetegség. A fogkő a fogakon folyamatosan lerakódó lepedék elmeszesedésével jön létre, mely mindig élő baktériumkolóniát tartalmaz. A fenti képen kiválóan követhetőek a lepedék és a fogkő okozta elváltozások. A sokszor észrevétlen, fogíny alatti fogkő a legveszélyesebb, mivel ez a íny gyulladásán túl a fogmeder betályogosodását, lebontódását is előidézi. Mindezek hosszú távon pedig fogíny sorvadást (íny visszahúzódás), fognyaki érzékenységet majd fog meglazulását és következményes elvesztését, kellemetlen szájszagot és fogelszíneződést eredményeznek. Ezenkívül a fogkővel borított fogak a nehezebb tisztíthatóság végett a szomszédos fogak szuvasodását is elősegítik. Így egyéntől függően javasoljuk a fél-egy évenkénti fogkőleszedést fogorvosi rendelőnkben. Fogínyvérzés esetén azonnal forduljon fogorvoshoz!

A fogászati beavatkozások előtt minden pácienssel szájfertőtlenítő öblögetést végeztetünk, ezáltal jelentősen csökkentve a szájban megbúvó baktériumok számát a kezelés idejére.

fogkő pécs, fogíny pécs, fogkő eltávolítás ár, fogágy pécs, gyulladt fogágy, gyulladt íny, íny gyulladás, fogkő leszedés ár

Előrehaladott fogágybetegség a fogkőleszedés rendszeres hiánya miatt (mozgó fogak)

Hogyan távolítjuk el a felrakódott fogköveket?

Fogkő eltávolítását fogászati rendelőnkben ultrahanggal és speciális, modern, kézi műszerekkel fájdalommentesen végezzük. Ezután az alsó és felső fogsort is átpolírozzuk, a tökéletes tisztaság érzéséért. Végül esettől függően lézerkezelést alkalmazunk a hosszantartó eredmény érdekében.

Minden komplex helyreállítás előtt alsó és felső állcsonton is fogkőeltávolítást végzünk, hiszen bármilyen fogpótlás vagy fogtömés csak egészséges fogíny mellett végezhető el. Ezt fogászati rendelőnkben fogorvos vagy erre a célra kiképzett dentálhigiénikus végzi el. A professzionális, fogorvosi rendelőben történő fogágykezelés alkalmával a szabad szemmel is simának látszó, érdességtől mentes, csillogó felszín elérésére törekszünk. Ha az így kialakult állapotot megfelelő és rendszeres fogmosási technikával hosszú távon fenn tudjuk tartani, megelőzhetjük a fogkőképződést. Ehhez elengedhetetlenül fontos a páciensünk kellő motiváltsága és a fogorvosunk tudatos felvilágosító munkája, a kitartó fogmosás tanítás és a rendszeres fogkőeltávolítás mindaddig, míg a páciens maga is tökéletesen sima, lepedékmentes fogakkal, tökéletes szájhigiénével nem rendelkezik.

Fogínysorvadásom van! Mit tegyek?

fogkő ára pécs, fogíny pécs, fogkő eltávolítás, vérző íny pécs, íny plasztika pécs, vörös fogíny, fogágy gyulladás, fogkő árak

Fogíny visszahúzódás a felső szemfogon és műtéti korrekciója

A fogíny sorvadás (íny recesszió) leggyakoribb okai a helytelen fogmosási technika illetve a fogakon lévő baktériumokban gazdag lepedék és fogkő. Míg előbbi esetben csak néhány fog mellett látható az ínysorvadás, addig utóbbinál legtöbbször az összes fog mellett mutatkoznak az íny visszahúzódás jele. Fogkefe ártalom esetén első lépésben javasolt egy puhább sörtéjű fogkefe használata és fogorvosi segítséggel az egyénnek megfelelő fogmosási technika elsajátítása. Súlyosabb esetekben azonban már csak modern ínyplasztikai regeneratív műtéttel lehetséges a helyreállítás. Fogkő okozta gyulladt, vérző fogíny esetén csak a fogkőeltávolítást és mélytisztitást követően helyreállított, gyulladásmentes fogínyen van lehetőség bármilyen ínyplasztikai műtét végzésére.

Ínysorvadás műtéti megoldása (video)

Fenti ínyrecesszisós műtétet elkerülvén javasoljuk Pácienseinknek a félévenkénti fogkőeltávolítást és szájhigiénés kezelést.

Mozog a fogam! Mit tegyek?

íny sorvadás, fogíny visszahúzódás pécs, fogkő leszedés pécs, vérző íny, fogíny betegség pécs, fogíny, fogkő leszedés ár, ultrahangos fogkő leszedés

Előrehaladott fogágy betegség röntgenképe

Amikor a fog már mozog, igen jelentős a fogágy betegsége. Sajnos ez a folyamat alattomosan is létrejöhet, mert amíg az akut ínygyulladás fáj és vérzik, addig krónikus esetben a csont lebontódását követően már csak a meglazult fogra leszünk figyelmesek. Ha jelentős tartószerkezeti (csont) leépülés zajlott le a fogak körül a sok fogkő következtében (mint ahogy a digitális röntgenképeken látható), nem elégséges az egyszerű fogkőeltávolítás. Ilyenkor a fog mellett lévő mély ínybarázdából speciális kéziműszerekkel végezzük a fogkőeltávolítást, fertőzött gyökérfelszín tisztítását és a gyulladt, tasakfal kürettálását (mélytisztítás). Ilyen estben a fog prognózisa csak csontpótlással (regeneratív műtét, tasakfeltöltés) javítható, a kürettálással csak megállítjuk a csont leépülését. Utóbbit rendelőnkben szájsebész szakorvos végzi. Ennek hiányában a mély tasakban megbúvó baktériumok az szervezetet érintő gócbetegségen túl bármikor komoly gyulladásos panaszokkal jelentkező fogágy tályogot okozhatnak. Fenti eljárásoknál már csak az anyagköltség rendkívül magas, ezért javasoljuk Pácienseinknek a félévenkénti fogkőeltávolítást és szájhigiénés kezelést.

vérző íny kezelése, sorvadt íny, íny sorvadás, visszahúzódott fogíny, érzékeny fogíny

Fogkő eltávolítása előtt

fogkő leszedés pécs, fogkő eltávolítás, fogkő ára, fogkövek, íny gyulladás

Fogkő eltávolítása és sópolírozás után

Esztétikai fogászatunkon rendelkezésre áll a legmodernebb foghéj technológia!